پوشش سلولزی و رنگ آمیزی ساختمان

تولید و اجرای پوشش سلولزی داخل ساختمان رنگ چرم و مولتی کالر

پوشش سلولزی و رنگ آمیزی ساختمان

تولید و اجرای پوشش سلولزی داخل ساختمان رنگ چرم و مولتی کالر

بهترین جایگزین برای نمای سنگ ساختمان ، به جای نمای سنگ ساختمان

مولفه‌های بسیاری درانتخاب نوع نمای ساختمان‌های مختلف، با کاربری های مختلف موثرند. مولفه‌هایی چون دوام، زیبایی، پایداری، سبکی، قابلیت نگهداری و تعمیرات ارزان و... .

امروزه نماهای جدیدی در صنعت ساختمان سازی وارد شده اند که کم کم جایگزین مصالحی چون آجر، سنگ، گرانیت و ... می شود، نظیر نماهای کامپوزیت و شیشه که در بسیاری از موارد مقرون به صرفه تر از مصالح سنتی هستند.
نمای مینرال نیز یکی از گزینه‌های جدید برای معماران و طراحان ساختمان است که در مقایسه با مصالح متداول، مزیت های خاص خود را دارد.
یکی از مهمترین مشکلات ساختمان سازی در کشور ما، روند طولانی اجراست و نمای مینرال قابلیت اجرای سریع را دارد که می تواند منجر به کاهش زمان ساخت و ساز شود.
این متریال، قابلیت چسبندگی بر هر سطح صافی را دارد، بنابراین استفاده از آن به جای سنگ، آجر، سیمان، ایرانیت، شیشه و... در نما امکان پذیر است و معایب هر کدام از مصالح ذکر شده را نیز ندارد. نه سنگینی و خطر سازی سنگ و آجر و ... را دارد و نه با مشکلاتی عدیده نمای شیشه ‌ای بخصوص در هنگام نصب و در دوره نگهداری دست به گریبان است.
این نوع نما حتی برای پوشش دیواره‌های داخلی نیز قابل استفاده است، نمای مینرال به سادگی می‌تواند جایگزین رنگ و سفید کاری شود که هزینه‌های نگهداری، تعویض و تغییر فرم آنها را نیز ندارد.
مینرال یکی از مقاوم ترین مصالح مورد استفاده در نما، در برابر خطر بزرگ زلزله است که ویرانگری سنگ و برندگی شیشه را نیز ندارد.یکی دیگر از ویژگی های مینرال، تنوع رنگ و فرم‌های ویژه برای نماهای خارجی و داخلی منزل است که دست معماران را برای خلق فضاهایی بدیع و آرامش بخش باز می‌گذارد.

تفاوت نمای مینرال آرتامیکس با نمای شسته و نمای سنگ
نمای مینرال دارای وزن پایین تری نسبت به نمای شسته میباشد. همچنین چون در نمای شسته ملاتهای سیمانی به کار رفته، بعد از مدتی گردو غبار و دوده به راحتی روی آن نشسته و ظاهر آن را بسیار کثیف میکند. برخی از نماکاران از مواد سیلیکونی برای جلوگیری از گرد و غبار استفاده کرده که به علت دوره کوتاه عمر اکثر این مواد مقابل uv خورشید ، بعد از مدتی دیگر مجددا همین مشگل برای نما رخ خواهد داد.
• به خاطر استفاده از سیمان سفید در این نوع نما، هیچوقت نمیتوان یک رنگ تیره مناسب برای ساختمان استفاده کرد چون بعد از شستشو سیمان سفیدِ موجود در لابلای سنگ، باعث سفیدک زدن ظاهر نما میشود، در صورتیکه نمای مینرال آرتامیکس دارای تنوع رنگهای تیره بسیاری میباشد.
• مدت زمان اجرای نمای شسته، بسیار طولانی تر نسبت به نمای مینرال آرتامیکس میباشد چون مراحل مختلفی دارد اما نمای مینرال آرتامیکس به علت نوع پوشش و آماده شدن آن در کارخانه فقط در یک مرحله و بسیار سریع انجام میگیرد.
• نمای مینرال آرتامیکس در 3 کلاس و 90 رنگ متنوع و طبیعی ارائه میشود در صورتی که نمای شسته دارای طرحهای بسیار محدودی میباشد. 
• هزینه تمام شده نمای شسته ی مناسب به مراتب بالاتر از نمای مینرال آرتامیکس میباشد.
• هزینه نمای سنگ بسیار بالاتر از نمای مینرال آرتامیکس میباشد.
• تنوع نمای سنگ بسیار محدود است و قابل مقایسه با نمای مینرال آرتامیکس نمیباشد.
• اجرای نمای سنگ بسار طولانی است و نمیتوان طرح های زیبا را با این نوع نما به آسانی اجرا کرد.
• وزن نمای سنگ 20 تا 30 برابر نمای مینرال آرتامیکس میباشد و از نظر فنی و مهندسی اصلا برای سازه مناسب نمیباشد.
• در مقابل سنگ و نمای شسته ، نمای مینرال از بهترین گزینه ها برای اجرا در برجها و سازه های مرتفع میباشد.
• هنگام و بعد از یک زلزله یا تنش قوی ، نمای سنگی ما با این سنگینی که دارد بدترین شرایط ممکن را در محیط به وجود خواهد آورد.
• به علت پیوستگی اندک سنگ در صورت نصب غیر اصولی جدا شدن سنگ وریزش آن احتمالی است که از آن نمی توان به سادگی گذشت. این ریزش علاوه بر خطری که در پی دارد میتواند شکل ظاهری نما را بسیار نامناسب نماید.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد